De Vereniging

Vereniging "The Meeple People" is in het leven geroepen om het spelen van bordspellen in Nuenen en omgeving (denk aan o.a. Eindhoven, Helmond, Geldrop, Mierlo, Deurne en Son en Breugel) te promoten. We zijn begonnen als onderdeel van het hobbycentrum "De Dorpswerkplaats" en zijn sinds januari 2020 een geheel zelfstandige spellenclub. Elke vrijdagavond organiseren we een spellenavond, een gezellige avond waarop we meerdere bordspellen uit de kast halen. De vereniging bezit een kleine verzameling spellen, en daarnaast nemen de leden meestal enkele spellen mee zodat er genoeg te kiezen is.

De spellen die op deze avonden langskomen zijn zeer gevarieerd: We spelen partygames zoals Codenames of Just One waar de hele groep tegelijk aan mee kan doen en waar mensen in en uit kunnen lopen. We spelen spellen zoals Ticket To Ride en Splendor waar weinig uitleg nodig is en toch interessant blijven voor gevorderde spelers. Sommige leden zijn dol op Kickstarters zoals Spirit Island of Thunderstone Quest, zodat je bij ons altijd gloednieuwe spellen kunt uitproberen, en voor de Die-Hard spelfanaten komen ook titels als Kanban EV of Ark Nova voorbij. Kortom, iedereen die het leuk vindt om bordspellen te spelen is bij ons aan het goede adres!